Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Ekar kylskåpet? Hungrig? Se hit :)

Av tinymoments - 28 januari 2014 19:25

Idag öppnade jag kylskåpet när jag kom hem och insåg att alternativen var väldigt få. Mannen är på konferens så jag ville inte ställa mig och göra någon större middag.
Jag hade ägg, så jag var tvungen att komma på något med ägg. Oliver och salami hade jag oxå. Så jag tänkte pizza! Men jag vill ha en nyttig pizza. Jag googlade och hittade ett recept jag använde mig utav på www.svenskalantagg.se
Jag vispade 3 ägg med socker och salt. Stekte det på svag värme tills allt stelnat. Såg ut som en pannkaka ungefär.
Föste över den i en ugnssäker form.
Bredde ut tomatpuré med oregano i.
Strimlade salamin och delade oliverna och lade på äggpizzan.
Sedan strödde jag över ost.
Det blev faktiskt över förväntan gott!
Självklart kan man ju ha på det man själv vill och hittar :)
Så vill du ha en nyttig god pizza, prova denna äggpizzan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tinymoments - 4 februari 2014 20:53


Denna lilla havretopp med keso funkar närman inte orkar göra mat :) 1 dl havregryn 1 ägg 1 tsk kanel Hackade nötter 1/2 banan Mixa med stavmixer Krydda med rivet äpple, frysta bär eller nåt annat gott :) Kör 2 min i micro i en stor kaffekopp ...

Av tinymoments - 4 februari 2014 10:12


Igår blev det en krämig pastasallad med kyckling, fetaost, pesto, paprika och rödlök. Till det lite pärltomater, machésallad och groddar :) Supergott och enkelt! Fick matlådor till flera dagar :) ...

Av tinymoments - 1 februari 2014 14:11

Igår var jag verkligen sugen på trerätters och vin, så så fick det bli! Till förrät blen det en räktoast med färsk riven ingefära i på grovt bröd, toppat med groddar. Tyvärr var jag för glupsk och hann sätta i mig den innan jag kom på att jag skulle...

Av tinymoments - 30 januari 2014 22:02

Jag och en kompis fick den briljanta idén att tävla i en lokal tävling i pepparkakshusbygge. Så här såg det ut :) Vi gjorde en kopia av en kyrka i närheten. På taket har vi använt strössel, dörrarna är chokladcréme, fönstren är gelatinblad och hela ...

Av tinymoments - 29 januari 2014 14:50

Har ni sett den? Såg den i helgen och jag vet inte riktigt om jag tycker att den är bra eller inte. Får kika igen :)http://www.youtube.com/watch?v=cbvdzQ7uVPc ...

Presentation


28-åring som bloggar om mina intressen och aktiviteter! Dessa är i till största del mat och resor men det kommer dyka upp lite allt möjligt här. Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Galleri


Ovido - Quiz & Flashcards